operation !

Hej bloggen . Igår gick jag upp tidigt för att stressa mig iväg till tandläkarn och laga ett hål när jag äntligen kom fram skulle man anmäla sig så att dom vet att man är där och då får jag reda på att jag skulle inte vara där halv 10 som jag trodde utan jag skulle vara där halv 11 så jag hade kunnat sova 1 timme extra om jag vetat om rätt tid . Väl där inne så börja hon laga mitt hål och fick jätte mycket beröm för mina fina tänder jag hade (A) sen gick jag och handla efteråt och bar alla tunga kassar hem tog mig 1 timme att gå hem nästan . Hemma igen så åt jag lunch och efter den så fick jag världens värk i munnen kunde knappt svälja knappt äta kunde  inte ens dricka för jag hade så jäkla ont så jag tog alvedon men det gick inte över smärtan vart bara värre och värre börja svullna upp i hela ansiktet på vänster sida tillslut fick jag så ont att jag sprang hem till kickan och fick en morfin tablett mot smärtan men inte ens det hjälpte  så jag ringde till sjukvårdsrådgivningen och dom bad mig åka in på en gång så min mamma och pappa kom och hämta mig igår kväll så vid 23.00 kom jag in till akuten  och dom titta på mig och bedömde att jag skulle läggas in så efter att dom har kollat mig oh tagit massa prover så fick jag äntligen komma till ett rum där jag fick lite kläder och skulle sova  och då var klockan 02.33 men jag kunde inte sova pga smärtan jag hade så fick lite morfin , citodon , diclofenac och kåvepenin och efter det kunde jag sova i två timmar innan jag vakna igen och det va dags att lämna nya prover efter sex rör med blod så fick jag sova igen men det kunde jag inte pga smärtan igen så fick all medicin igen och läkarn kom in och kolla mig i munnen eftersom jag hade så ont i gommen och där börja dom trycka och rätt va det var så börja det spruta ut var och annan gegga så då tog dom det till odling och vid frukosten klockan halv 9 gick jag ut till alla andra för att äta istället för att sitta på rummet och äta och när jag ätit klart så skulle jag ställa mig upp för ta undan disken och jag faller ihop rakt ner i golvet och vaknar upp inne på rummet i min säng med dropp i handen och är fruktansvärt yr .. Vid 13.00 fick jag träffa över läkaren som tog mig till röntgen efter 4 olika röntgar så kom dom fram till vad som va fel och det är att mina visdomständer på något jäkla vänster växer ut mitt i gommen och det har gjort att hela min käke är infekterad och består av var och gegga så jag ska operera bort dom tänderna och ta bort infetionen i käken och tills dess ska jag gå på starka mediciner som man blir något hög på :O inte roligt alls det är riktigt jobbig och dom ville att jag skulle ligga kvar på sjukhuset till den 25 november men jag total vägra jag skrev ut mig själv efter en dag jag klarar inte av att vara utan min älskade lilla dotter bara en dag utan henne va riktigt jobbig .. Nu sitter jag äntligen hemma och vill bara ta det lugnt mår riktigt dåligt och känner mig riktigt yr så nu ska jag mysa ner mig i soffan och snart gå och lägga mig . :) hejsvejs från sjukstugan ..

Bilder kommer in imorgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0