operation redovisning !!

Hej bloggen . Fick reda på iförrgår morse att min operation hade blivit fram flyttad en vecka vilken kom som en chock för mig .. Så igår morse när jag vakna så kom Kickan hit och vi gick halva biten till tåget insåg snabbt att vi va väldigt sena och fick springa halva biten väl framme vid tåget hann vi precis köpa biljetten innan tåget kom sen när vi kom fram till Eskilstuna så gick vi till mcdonald´s för att köpa frukost sen när vi ätit upp kolla vi på klockan som redan hade hunnit blivit 10.10 så då fick vi springa hela vägen till sjukhuset eftersom min operation skulle börja 10.30 och var framme vid sjukhuset 10.35 så vi fick springa upp för alla trappor och in till käkkirurgimotagningen där jag skulle vara och när vi äntligen kommit fram hann jag bara kissa innan jag skulle in i ett konstigt omklädningsrum för att byta om till operationskläder och nätmössa och speciella plast sockor . När jag var klar med det fick jag sitta i det där rummet tills en tjej kom och hämta mig för att sedan leda in mig i operations salen där jag fick gröna dukar över mig och slangar in tryckta i munnen på mig sen börja dom sprita mig på munnen kinderna och näsan för att allt skulle vara så sterilt det bara gick sen kom Magnus Andersson in i operation salen för att börja operera mig han fick lyfta upp tandköttet över 1 cm för att ens kunna se min visdomstand sen fick han äntligen ut den när han skulle börja snitta upp tandköttet svimma jag av pga smärtan så jag fick ännu mer smärtlindring sen va allt bra och han kunde göra allt han skulle efter 1 timme och 15 minuter va han äntligen klar och jag fick ligga kvar en stund för att slappna av och lyssna på vad ska ska göra efter operationen och vad jag ska äta för medicin och sånt ! Hela 14 stygn sydde han i munnen .Och så jäkla mycket blod det kom det forsa så mycket blod att jag fick gå med bomulls bitar i munnen hela dagen igår :)


SMÄRTAN ÄR OBEGRIPLIG !!! Jag kan säga såhär iallafall det är något jag aldrig någonsin kommer göra om !!



Idag vaknade Vanessa kvart över 4 imorse och ville gå upp vilket jag total vägra så jag hämta henne och la henne inne hos oss i sängen och då tvär decka hon och sov till halv 7 sen gick hon upp och lekte med Shikita och jag somna om till 09 och gick upp då ! Sen ringde jag Maud och hon skicka över Alex hit så jag kunde gå ut med Zeus och Shikita medans han var med Vanessa ( Eftersom vi har haft underbara Zeus på besök från igår tills idag :D:D ) Sen gick Alex och jag gav Vanessa frukost efter det satte jag på henne kläder och vi gick över till Maud så Sessa kunde leka med Nathan och Leon medans jag drack kaffe med Alex Tina och Maud innan Kickan och barnen kom dit också :) Sen har vi vart där hela dagen och bara tagit det lugnt Maud bjöd hela släkten på mat vilket var super gott fick dock inte i mig så mycket då jag fortfarande har så pass ont i munnen !!!
Vid 18.00 Gick jag och Sessa hem igen för då skulle min mamma och bror komma på besök och hälsa på dom tog en fika och åt lite mat sen snacka vi skit innan dom skulle åka hem eftersom det tar dom över en timme att åka till mig :) Fick massa mat av mamma också hur gulligt som helst mat för en månad det är guld värt kan jag lova ! TACK MAMMA & STEFAN Älskar er <3

Tänkte avrunda nu då jag ska se en film på tv och mysa ner mig i soffan med älsklingen <3


Kommer in bilder imorgon om jag orkar för nu va det länge sen det kom in bilder på bloggen ! :)



Vanessa Amanda  Östling Hällgren  mamma & pappa älskar dig vårt lilla charmtroll ! <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0